Det kan snart være ligegyldigt, om du investerer i en C63 eller C43 AMG. Begge biler får kun firecylindrede motorer. Brabus lægger dog et plaster på såret.
Mercedes har ikke andet end lige præsenteret den nye C-Klasse. Væk er både de seks- og ottecylindrede motorer. Der er kun ét motorvalg. Nemlig det med fire cylindre og dobbelte turboer. Og måske for at få dig til at glemme det, eller i hvert fald lægge en plaster på såret, har Brabus kastet sig over modellen.
Det er ikke helt blevet til en rigtig AMG-overhaling. Altså har man endnu ikke rodet med hverken C43 eller C63 AMG. I hvert fald er Brabus ikke klar til at offentliggøre opdateringerne til de modeller. Det her er en AMG Line. Til gengæld synes Brabus, at de fabriksmonterede 18″ hjul er alt for små. 20″ skal der til. Mindre kan ikke gøre det.
Hverken for sedanen eller den længere stationcar. Begge kan desuden sænkes med 30 millimeter hele vejen rundt. Lidt ekstra hestekræfter er det også blevet til. Eksempelvis har den benzindrevne C300 fået 42 hypper og 50 Nm mere end fabriksbilen. Det reducerer tiden fra 0 til 100 km/t til 5,8 sekunder. Fabriksbilen skal 6 sekunder.