Teslas Yoke-rat er lige så berygtet, som det er omtalt. Og nu tyder noget på, at kvalitet halter gevaldigt.
En bil er brugt, lige så snart den som ny forlader forhandleren med den første ejer bag rattet. Men hvor meget skal man finde sig i af problemer med en ny bil?
Noget tyder på, at nogle Tesla-ejere er løbet ind i et lidt særpræget problem med deres biler. Rattet smuldrer ganske enkelt væk mellem hænderne på dem. Helt specifikt drejer det sig om Yoke-rattet, som visse af Teslas biler er udstyret med.
På Twitter deler flere Tesla-ejere deres frustrationer. Blandt andet skriver brugeren The Kilowatts, at rattet på vedkommendes Tesla Model S Plaid forsvandt ‘i store stykker ad gangen’ efter bare 24.000 mil – det svarer til 38.600 kilometer.
Det er dog gået endnu hurtigere for andre. Brugeren jf.okay skriver i et tweet, at rattet i hans bil smuldrer væk efter bare 12.000 mil. Små 19.000 kilometer. Helt slemt står det til for brugeren Meet Kevin. Efter bare 4.000 mil/6.400 kilometer er der store huller i Yoke-rattet.
Meningerne på Twitter er mange, også om de smuldrende yoke-rat. Nogle af de vildeste påstande går ligefrem på, at brugerne – hvis Tesla-rat smuldrer væk – er alkoholikere. Og at rattets belægning forsvinder, fordi den alkohol, som ejerne udånder, ødelægger belægningen.
Atter andre påstår, at Tesla-ejerne – om oplever problemet – bevist holder for hårdt i rattet, og at belægningen derfor forsvinder.
Mediet The Drive, som har omtalt det smuldrende rat, har forsøgt at få en kommentar fra Tesla. Men det er, skriver mediet, ikke lykkedes.
The yoke started peeling within 20k miles?!!
— grandpabitches (@grandpabiitches) July 30, 2022
Yeah 😅 pic.twitter.com/jK0VPgTMuV
— The Kilowatts 🚗⚡️ (@klwtts) July 30, 2022