Der er kun lige plads. Men den ligger der: V10’eren fra den langt yngre E6x M5.
Selvom teknikken er holdt inden for familien, så har denne E30 M3 ikke meget tilfælles med de øvrige eksemplarer af modellen.
Indrømmet, det er ikke første – og nok heller ikke sidste gang – vi ser nogen skohorne V10-motoren fra den langt yngre E6x M5 ned mellem forhjulene på ur-M3’eren. Den kan da også kun lige være der. Motoren altså.
Men det ændre ikke på, at Renner virkelig har lagt kærlighed i denne ombygning. Hvor meget spørger du så? I hvert fald så meget, at der er 118 ekstra hestekræfter at komme efter.
Og det endda uden at gøre brug af trykladning. Omvendt har Renner fjernet den særlige, variable ventilstyring. Af BMW kaldet Vanos. Motoren er i det hele taget gjort mere aggressiv for at kunne levere sine kræfter tidligere.
Koster millioner… uden afgift
Som den stod i Blue Silver-metallak på SEMA Show er den faktisk til salg. Men prisen er vist kun noget, du skal spørge om, hvis pengene hænger på træerne. For er du klar? 350.000 dollars – tak! Det svarer til 2,6 mio. kr.
Og det er selvfølgelig uden danske afgifter, moms og hvad vi ellers har af djævelskab, som bilen skal igennem for overhovedet at kunne komme på asfalt herhjemme. Bilen på SEMA er egentlig mest bygget for at vise, hvad Renner kan.
Men folkene bag garanterer, at alt virker. En køreklar oplevelse så at sige. Du skal bare dreje nøglen. Vil du have din helt egen ombygget E30? Ja, så er det heller ikke noget problem. Bare du ikke har noget budget som skal overholdes.