Der er kun lige plads. Men den ligger der: V10โeren fra den langt yngre E6x M5.
Selvom teknikken er holdt inden for familien, sรฅ har denne E30 M3 ikke meget tilfรฆlles med de รธvrige eksemplarer af modellen.
Indrรธmmet, det er ikke fรธrste โ og nok heller ikke sidste gang โ vi ser nogen skohorne V10-motoren fra den langt yngre E6x M5 ned mellem forhjulene pรฅ ur-M3โeren. Den kan da ogsรฅ kun lige vรฆre der. Motoren altsรฅ.
Men det รฆndre ikke pรฅ, at Renner virkelig har lagt kรฆrlighed i denne ombygning. Hvor meget spรธrger du sรฅ? I hvert fald sรฅ meget, at der er 118 ekstra hestekrรฆfter at komme efter.
Og det endda uden at gรธre brug af trykladning. Omvendt har Renner fjernet den sรฆrlige, variable ventilstyring. Af BMW kaldet Vanos. Motoren er i det hele taget gjort mere aggressiv for at kunne levere sine krรฆfter tidligere.
Koster millionerโฆ uden afgift
Som den stod i Blue Silver-metallak pรฅ SEMA Show er den faktisk til salg. Men prisen er vist kun noget, du skal spรธrge om, hvis pengene hรฆnger pรฅ trรฆerne. For er du klar? 350.000 dollars โ tak! Det svarer til 2,6 mio. kr.
Og det er selvfรธlgelig uden danske afgifter, moms og hvad vi ellers har af djรฆvelskab, som bilen skal igennem for overhovedet at kunne komme pรฅ asfalt herhjemme. Bilen pรฅ SEMA er egentlig mest bygget for at vise, hvad Renner kan.
Men folkene bag garanterer, at alt virker. En kรธreklar oplevelse sรฅ at sige. Du skal bare dreje nรธglen. Vil du have din helt egen ombygget E30? Ja, sรฅ er det heller ikke noget problem. Bare du ikke har noget budget som skal overholdes.
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ skriv til os: bj@boosted.dk