Den er ikke blevet kønnere, men nu er BMW M3 mere brutal end selv den mest potente M5.
Er BMW M5 CS – i øvrigt den mest potente fabriks-BMW nogensinde – for stor en bil? Men vil du ikke gå ned på hverken antallet af døre eller hestekræfter? Frygt ej. Hos G-Power hævder de at have løsningen.
G3M Bi-Turbo hedder den. Navnet dækker over en arrig – for ikke at sige vanvittig – tre-liters rækkesekser med dobbelte turboer. Men hvor fabrikken højst vil skrue effekten op til 510 hestekræfter, optræder ordet ‘begrænsninger’ ikke i G-Powers vokabularium.
720 hestekræfter og massive 830 newtonmeter er det blevet til. Og som om det ikke var nok, er det mere end rigeligt til at sætte storebror M5 CS på plads. Kan du nøjes med mindre, kan en anden motorstyring gøre det.
Men så vil du faktisk have flere hestekræfter til rådighed end naboen med M5’eren. For hvor han højest har 650 hestekræfter, har du 670 hestekræfter, når G-Power ikke rigtig giver gas.
Pris er normalt ikke noget, vi taler alt for højt om. Det er bedst bare at lukke øjnene og betale. Men nu, du spørger, koster hele pakken (altså samtlige 720 hestekræfter, red.) 31.000 euro svarende til 230.000 danske kroner. Men så følge der også et sæt Hurricane-fælge med. Og du bestemmer selv, om det skal være kombinationssæt af 21″ og 20″. Eller den samme størrelse hele vejen rundt.