Vi advarer dig – det er med risikoen for at blive slemt skuffet, at du læser videre her.
Det er som sådan ikke, fordi vi har en finger at sætte på Porsche GT4 e-Performance. Og dog. For det skulle da lige være på lydsiden. Eller skulle vi måske sige: den lyd der mangler.
For selvom Porsche hævder, at den elektriske GT4 yder voldsomme 1.063 hestekræfter – og matche den nuværende 911 GT3 Cup-bil på både tophastighed og omgangstid – lyder det bare ikke imponerende.
Den elektriske racer siger så godt som ingenting, når man er vant til brølet fra 911-raceren. At batteriet kan lades fra 0 til 80 procent på bare 15 minutter er imponerende med den nuværende batteriteknologi taget i betragtning.
Det er bare ikke nok. GT4 e-Performance skuffer. På nuværende tidspunkt har Porsche da heller ikke planer om at lave andet og mere end et koncept ud af GT4 e-Performance. Det er blot en demonstration af muskler. Omend en kedelig omgang.