Den nuværende BMW M3 tager sig stadig bedst ud bagfra. Og måske endnu flere hestekræfter kan få ejerne til at ‘glemme’ kaninfjæs-fronten?
Den seneste M3-aftapning kan med sine 510 hestekræfter og 650 Nm fra en 3-liters rækkesekser ikke ligefrem kaldes langsom. Men… der er altid plads til forbedringer. Og dem mener RaceChip at kunne levere.
Egentlig drejer det sig ‘bare’ om en anden motorstyringen. Men det er også rigeligt. I hvert fald er det ikke noget problem for rækkesekseren at sende 660 hestekræfter og svimlende 850 Nm i asfalten. Altså bare du betaler for det.
Kan mindre gøre det, nøjes den tyske tuner med at hæve antallet af hestekræfter med 100 styk i forhold til den bil, BMW triller af samlebåndet. Men lad os sige, at pengene hænger løst på træerne. Så går du selvfølgelig efter samtlige 660 hestekræfter, RaceChips eget udstødningssystem og deres tilbud om Edelweiss LT-fælge.