Bilen, Ferrari i årevis nægtede at bygge, er blevet en gigantisk succes for italienerne.
Du kan knække tungen på modelnavnet. Men Ferrari kan grine hele vejen til banken. Og det i flere år. Ordrebogen for mærkets første SUV, Purosangue, bugner nemlig.
Faktisk er der nu så mange ordre, at Ferrari ikke kan følge med. Og det tager folkene i Maranello nu konsekvensen af.
– Det er ingen hemmelighed, at vi holdt op med at tage imod Purosangue-bestillinger. Vi har oplevet en overvældende interesse uden at levere en eneste bil. Vi har derfor taget den beslutning, som vi mener er i overensstemmelse med positioneringen af Ferrari og modellen, siger Ferraris kommercielle direktør Enrico Galliera til mediet Drive.
Der skal produceres 3.000 Purosangue-modeller om året. Allerede da Ferrari officielt præsenterede modellen tilbage i september forlød det, at man havde modtaget 2.000 forudbestillinger.
Hvert år kan Ferrari bygge cirka 15.000 biler, og allerede på forhånd blev det besluttet, at den nye model ikke måtte lægge beslag på mere end 20 procent af produktionskapaciteten. Purosangue blev lanceret med 6,5-liters V12-motor, 725 hestekræfter og selvmordsdøre.