Den er muligvis på vej ud af modelprogrammet. Men i hænderne på G-Power kan BMW M8 stadig være med på Autobahn.
Med sine 625 PS og 750 Nm er fabriksbilen bestemt ingen snegl. Men G-Power mener, at der er meget mere at komme efter i den store BMW M8. Og det i flere trin. Med en simpel chiptuning er der yderligere 75 hestekræfter og 100 Nm at hente.
Og det er kun begyndelsen. Fuldt ombygget kalder G-Power bilen for G8M Bi-Turbo, og selvom det nye navn ikke rykker ved antallet af hestekræfter, er der alligevel sket lidt. Eller temmelig meget faktisk.
Hele 820 hestekræfter og 1.050 Nm er der under højrefoden. Tuneren nævner ikke, hvor hurtig det gør BMW’en fra 0 til 100 km/t. Men fabriksbilen klarer det på 3,2 sekunder. At vi ender et sted under de 3 sekunder er nok ikke urealistisk.
Er der ekstra luft i budgettet (bevares, hvis du tuner en M8, er pengene nok ikke verdens største problem, red.) så er der et helt kulfiber-kit at komme efter. Og G-Powers egne Hurricane RS-hjul i 21 at komme efter.
Og hvor vildt det end lyder, så er der faktisk mere at komme efter. For med en Stage V-tuning vokser ydelsen i den 4,4-liters V8’er til hele 900 hestekræfter. For at motoren ikke skal rykke den otte-trins ZF-gearkasse i stykker, har G-Power valgt at holde fast i de 1.050 Nm. Der er altså tale om en begrænsning!