Fordi fabriksbilen er en sløv sag med ‘sølle’ 600 hestekræfter.
BMW X5 M er en SUV til dig der vil have det sjovt uden at gå alt for meget kompromis med praktisk anvendelighed. Men hvis du synes, den er lige sløj nok, når BMW triller den af samlebåndet, er det måske en idé at spørge G-Power til råds.
Navnet er X5 M Typhoon S, og det er ikke bare for sjov. Eller fordi det lyder godt. Bevares, nu er fabriksbilen med 600 hestekræfter og 750 Nm nok til de fleste. Dem, der vil have endnu mere, kan sætte hak ved Competition-pakken. Det udløser 620 hestekræfter.
Men det er stadig langt fra det, som G-Power formår at hente i den 4,4-liters V8’er. Her er nemlig hele 800 hestekræfter. Blandt andet takket være de markant større turboladere. Skal du have hele pakken, følger G-Powers udstødningssystem i rustfrit stål med egenudviklet downpipes også med.
Og så er der den visuelle side af sagen. For hvis ikke X5’eren fra fabrikken ligner noget, der kan slå ihjel, er det i den grad tilfældet, når først G-Power har været over bilen. Med 23″ Hurricane RR-hjul i smedet aluminium og en sænkning af luftundervognen på 45 millimeter er du godt kørende.
Prisen har G-Power ikke sagt noget om. Men herhjemme får du ikke meget X5 M med afgift for den første million kr.