Elbiler har det svært, når det bliver koldt. Og koldt er ikke nødvendigvis minusgrader.
19 graders fahrenheit svarer til 7 minusgrader celcius. Og det er for koldt for en Tesla Model S. I hvert fald ifølge Domenick Nati. Til Business Insider fortæller den 44-årige radiovært, hvordan han var på vej hjem for at fejre jul, da han holder ind for at lade på en lynlader-station.
LÆS OGSÅ: Nu skal disse bilister betale mere “Der er ikke noget at gøre”
På det tidspunkt er der syv minusgrader i luften og cirka 40 procents strøm tilbage på Teslaens batteri. Koblet til en lynlader skete der bare intet og i bedste fald kun meget lidt i løbet af de to første timer.
– Det gik meget langsomt, og ladestyrken blev kun ringere, desto koldere det blev i vejret. Til sidst stoppede bilen helt med at lade, siger Model S-ejeren.
Senere prøvede Domenick Nati at lade Teslaen derhjemme. Men her skete præcis det samme som ved den offentlige lynlader. Altså ingenting. Lidt senere prøvede Domenick Nati lykken ved en anden lynlader-station. Resultatet var dog det samme efter én times venten. Nemlig ingenting.
LÆS OGSÅ: Disse elbiler mister flest kilometer om vinteren
Ifølge Domenick Nati har han forsøgt at få hjælp fra Teslas kundeservice. Men uden held. Business Insider har heller ikke kunnet få en kommentar fra bilmærkets pr-folk.