Der var egentlig kun fejl på bilen, der holdt Ken Block fra at springe ned i et Formel 1-sæde.
Hvad kunne Ken Block have drevet det til i Formel 1? Det får vi aldrig svar på. Men døren stod faktisk åben hos i 2011. Her var det planlagt at Ken Block skulle med i en tre-dages test i forbindelse med udviklingen af dæk.
Det bekræfter Pirelli Motorsports Paul Hembery. Til Motorsport fortæller Hembery, at der var planer, om at Block skulle prøve kræfter med Toyotas sidste Formel 1-bil fra 2009-sæsonen.
LÆS OGSÅ: Ken Blocks datters sidste hilsen er hjerteskærende – “Jeg har mistet min bedste ven”
Det skulle være foregået på Monza-banen i Italien i august måned 2011. Ken Block skulle have haft Toyota-raceren for sig selv på testens sidste dag. Her skulle han have kørt Gymkhana-agtigt i forbindelse med nogle filmoptagelser. Men planerne strandede, før rallykøreren overhovedet kom i nærheden af Formel 1-bilen.
Eller jo – i nærheden af bilen kom Block faktisk. Men han kunne simpelthen ikke være i den. Med sine 182 centimeter var han nemlig for høj – eller rettere sagt for lang – til at kunne sidde i bilen. Toyota havde kun lavet plads til kørere på 172 centimeter (eller derunder, red.) i monocoquen.
Japanerne overvejede faktisk at modificere TF109-raceren. Men omkostningerne ved det, vurderede man, ville være for store. Og derfor nåede Ken Block aldrig ud i en Formel 1-bil. Rallykøreren døde mandag 2. januar i Utah, hvor han boede, da en snescooter, væltede ned over ham.