Annonce:

Chevrolet til bilejer: “Det tager 4 år at skifte batteriet i din elbil”

En kvinde har fået at vide, at det vil tage Chevrolet 4 år, før de når til hendes elbil, som skal have skiftet batteri på garantien. 

Annonce:

Egentlig kan man spørge sig selv, hvorfor Chevrolet Bolt-ejeren Patricia overhovedet kører elbil. Hun bor nemlig på en lille ø i Alaska, USA, hvor der ingen ladeinfrastruktur. Og færgen til fastlandet går kun én gang om måneden. Det skriver CarBuzz.

Balladen om Chevrolet Bolt har været en af de største historier i bilernes verden de sidste par år. For Chevrolet bøvler gevaldigt med batteripakken. I 2021 rådede mærket Bolt-ejerne til at parkere ‘mindst 15 meter væk fra alle andre‘. Alt sammen på grund af brandfare.

Det går altså fire år
Og nu har Bolt-ejeren Patricia fået at vide, at Chervolet ikke har tid til at skifte batteriet i hendes bil før om fire år. Chevrolet har forklaret hende, at de kun skifte batterier i otte Blot-biler om måneden, fordi de kun får meget få reservedele ad gangen.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

LÆS OGSÅ: Bilmærke i krise? Giver vild rabat på helt ny bil

Og Patricia er altså røget meget langt ned af listen. Det samme svar fik Blot-ejeren, selvom hun kontaktede en anden Chevrolet-forhandler. I mellemtiden kan General Motors ikke garantere, at batteriet i bilen ikke går op i røg.

CarBuzz skriver dog, at bilkoncernen prioriterer Bolt-modeller – som blev bygget mellem 2017 og 2019 – højest. I de biler er risikoen for brand nemlig største. På nuværende tidspunkt har blot 3 procent af bilerne, som er bygget senere end det, fået skiftet batterierne.


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også