Den vil skille sig ud fra den almindelige A6 e-tron med større sporvidde, større hul og frem for alt flere hestekræfter.
I marts sidste år var den kun et koncept. Men nu gør Audi alvor af en elektrisk A6. Og dermed også en RS 6. Det fortæller Audis designchef Marc Lichte til Top Gear.
Begge biler skal bygges på Audis PPE-platform. Men Marc Lichte forsikrer Top Gear, om at man alligevel nemt vil kunne kende forskel på de to.
LÆS OGSÅ: SE BILLEDET – Politiet tager bil fra 62-årig “Han kørte gaderæs”
Performance-mæssigt, siger Marc Lichte, vil RS 6 e-tron opfører sig helt anderledes. Uden at han dog gik i detaljer, med hvordan anderledes skal forstås. Mens Audi stadig holder RS-kortene forholdsvis tæt inden for murene i Ingolstadt, ved vi allerede en smule om den almindelige A6 e-tron.
En enkelt elmotor klarer det hele. Til gengæld leverer den 476 hestekræfter og 800 Nm. Og det er altså basisbilen, vi her taler om. Den får desuden et 100 kWh stort batteri. Nok til, mener Audi, en rækkevidde på 700 kilometer på én opladning.
Og selvom Audi med hastige skridt bevæger sig mod et farvel til forbrændingsmotoren, har de ikke glemt den.
– Jeg lover jer, de sidste RS-modeller med forbrændingsmotorer bliver fuldstændig vanvittige, siger Marc Lichte.