Bilen, der er en af de bare 499 eksemplarer, Ferrari samlede mellem 2002 og 2004, har aldrig haft nummerplader på.
Den har kørt 227 kilometer, siden den blev samlet på fabrikken i Maranello i 2003. Men det at blive bygget er nok også det mest sindsoprivende, der er sket for denne Enzo Ferrari de sidste 20 år.
For den har aldrig haft nummerplader på. Ikke engang bilens første ejer – en canadier – valgte at gøre det. Bilen blev heller indregistreret i Japan, hvor den har tilbragt de sidste mange år. Formentlig som en del af en samling.
LÆS OGSÅ: Klimaråd kritiserer regeringen: “Læg flere afgifter på diesel”
Så nu har du chance for at være den første, der sætter nummerplader på en spritny, 20 år gammel Ferrari. Det lyder ikke helt dumt. Men du skal være godt polstret økonomisk for at komme i nærheden af den Argento Nürburgring-malede italiener. Det menes i øvrigt, at Ferrari kun malede ni biler i den nuance.
Selv ‘mange’ kilometer er dyrt
Hvor solid din økonomi skal være for at bære en Enzo af den kaliber, er dog svært at svare på. Men en Ferrari med V12-motor har aldrig været gratis. Auktionshuset RM Sotheby’s vil da heller ikke sætte noget estimat. Et hurtigt kig på Mobile.de afslører, at der faktisk ikke er en eneste til salg. Offentligt altså.
Men på Autosout vil en italiensk forhandler sælge dig et Rosso Corsa-rødt eksemplar, hvor den 6,5-liters V12’er med de 660 hestekræfter har kørt mange flere kilometer. Lige omkring 9.800 kilometer mere. Og den bil skal stadig koste 5 millioner. Altså euro.