Lamborghini-chefen holder fast i, at mærkets motorer skal være det, de allerede er kendt for.
Selvom Lamborghini har et mål om at halvere co2-udslippet fra modelprogrammet i 2025, skal fans og kunder ikke frygte for antallet af cylindre. For det bliver ikke mindre end 8. Det fortæller mærkets tekniske chef Rouven Mohr i et nyt interview.
Lamborghini eksistensberettigelse er, at mærket allerede stikker ud fra mængden. Og sådan skal det blive ved med at være, mener Mohr. Også selvom man nu går ind i en tid med mere elektrificering.
Af samme grund er en V6-motor heller ikke interessant for Lamborghini.
– Med tiden vil problemer med vægt blive mindre for elbiler, men en V6-motor er ikke noget, der passer til os lige nu, afviser Mohr over for Auto Motor und Sport.
LÆS OGSÅ: Mekaniker får 4 mio kr. i bøde for ulovlig chiptuning
Trods et fokus på elektrificering i bilindustrien er det da også lykkes Lamborghini at holde fast i sin sigantur. Nemlig V12-motoren. Den nye topmodel Revuelto har med hjælp fra tre elmotorer hestekræfter som aldrig før. Bilen kan du læse meget mere om her.