Manhart har fået et monster ud af en i forvejen potent sag fra München.
En tuner går man til, hvis man ikke kan leve med antallet af hestekræfter. Også selvom der i forvejen står eksempelvis M på bagsmækken. Manharts seneste bud på en opgraderet udgave af en i forvejen opgraderet bil hedder MHX5 700.
Altså fordi den både ligner og er en BMW X5 M. Og så lidt mere end det naturligvis. Fra fabrikken yder den 4,4-liters V8-motor mellem forhjulene 625 hestekræfter og 750 Nm.
Det har Manhart suppleret med 105 hestekræfter og 150 Nm, så vi i alt lander på 730 hestekræfter og voldsomme 900 Nm. Og så har de faktisk ikke engang måttet anstrenge sig.
Samtlige hestekræfter er nemlig fundet i motorstyringen og med et nyt udstødningssystem i rustfrit stål.
LÆS OGSÅ: Afsløret af DR-program: Synsmænd syner biler pr. SMS “Vi gør det for 3.500 kr.”
Men det er ikke alt. For er der luft i budgettet, byder Manhart på 23″ fælge i matsort med så godt som ingen dækprofil. Det vilde er, at den tyske tuner faktisk har begrænset sig selv. For MHX5 700 har en storebror.
MHX5 800 viste tuneren allerede frem for 2 år siden. Et monster med 830 hestekræfter og 1.080 newtonmeter. Omvendt stod den “kun” på 22″ fælge. Meget luft har der dog ikke været i hjulkasserne. Manhart sørgede nemlig samtidig for at sænke bilen med 30 millimeter hele vejen rundt.