M6-produktionen gik i stå i 2019, siden har der været meget stille rundt om den store Bimmer fra München. Men den lever stadig!
M6 er langt fra at være nogen ny model. Faktisk kan man slet ikke få en M6 længere. I hvert fald ikke direkte fra fabrikken. Når det så er sagt, er der meget mere at komme efter.
Også meget mere end BMW ville være bekendt at give den. Meget, meget mere. Indrømmet i M6’eren – der mest af alt er en hårdtpumpet flyder, har den 4,4-liters V8’er aldrig været direkte sløv.
Men BMW nøjedes altså med at give den 600 hestekræfter. Og det var altså kun, hvis du fik fingre i Competition-udgaven. Hos G-Power derimod…
Her kan du virkelig – og stadig – få, alt hvad hjertet begærer af M6-lir. Og mere til. Den vildeste udgave fra den tyske tuner har indtil videre 800 hestekræfter og et moment der er en færge værdigt. Vi taler 1.000 Nm.
LÆS OGSÅ: Hun fik bøde for ‘lille’ fejl – nu er den på mystisk vis annulleret
Har du ikke modet til at friste skæbne helt så meget – eller økonomien – er der også mulighed for ‘kun’ at få 770 hestekræfter og 950 Nm under højrefoden. Det er så også billigere end de 23.000 euro svarende til 171.000 kr. for hele pakken med 800 heste.
Altså lidt. For selvfølgelig får du ikke 770 hestekræfter smidt i nakken. Og da slet ikke gratis. Nu vi er ved det, skal du selvfølgelig have de enorme fælge og kulfiber-pakken med.
Det koster lidt af ligge med 305 km/t i ydersporet på Autobahn