Topchefen, der også er verdens næstrigeste mand, har hidtil blankt afvist at gøre brug af det. Men nu indrømmer Elon Musk, at det kan være nødvendigt.
– Tesla anvender ikke annoncering eller betaler andre for at promovere vores biler. I stedet bruger vi pengene på, at lave et fantastisk produkt.
Sådan lød det i et tweet fra Elon Musk tilbage i 2019.
Men man har jo som bekendt et standpunkt, indtil man tager et nyt. Også selvom man er blandt verdens rigeste. Og nu er Musk da heller ikke så sikker på, at Tesla skal holde sig fra at reklamere for sine biler. Faktisk langt fra.
Tesla does not advertise or pay for endorsements. Instead, we use that money to make the product great. https://t.co/SsrfOq1Xyc
— Elon Musk (@elonmusk) May 19, 2019
Den historiske kovending lod direktøren falde nærmest som en sidebemærkning i forbindelse med Teslas årlige aktionærmøde i Austin, Texas. Det skriver Reuters.
LÆS OGSÅ: Så gik den ikke længere – Norge slukker for populær dansker-dims
Elon Musk supplerede udmeldingen, med at Tesla nu forsøgsvist vil prøve sig frem med lidt reklamer. Samtidig fik han sagt, at Tesla som forretning ikke er immun ‘over for den globale økonomi’.
– Jeg forventer, at tingene, bare på et makroøkonomisk niveau, vil være vanskelige i mindst de næste 12 måneder, lød det fra Musk.
Og der er noget om snakken. For mens nye Teslaer på det nærmeste er fløjet ud på de danske veje, efter mærket siden januar af flere omgange har sat prisen ned (og op, red.), er festen ikke fortsat i samme tempo, overalt hvor Tesla sælger biler.
Det ses på det seneste kvartalsregnskab. Her fremgår det, at Tesla sælger færre biler end forventet. Og at man på grund af prisnedsættelserne tjener langt midre pr. bil.