Teknologien, som stadig er under udvikling, vil kunne få elbiler til at føles, som om de går ud, hvis man starter i det forkerte gear.
Når det kommer til elbiler, er Toyota ret klar i spyttet. Japanerne tror ikke på, at de kan stå alene. Derfor vil mærket fortsat tilbyde både benzin, brint og elbiler.
Men mærket vil mere end det. Her på Boosted har vi før kunnet fortælle, hvordan Toyota eksperimenterer med biler, der forbrænder brint – og automatgearkasser, der opfører sig som manuelle gear.
Og nu er der kastet lidt mere lys over et andet af japanernes projekter. Toyota ser nemlig på muligheden for, om man kan få elbiler til at opføre sig endnu mere som biler med forbrændingsmotor.
Det gælder alt fra motorlyd til oplevelsen af gearskift, som ellers ikke er at finde i en elbil. Det skriver The Wallstreet Journal.
LÆS OGSÅ: VIDEO: Så lidt BMW er tilbage når en mur nærmer sig med 150 km/t
Ifølge avisen arbejder Toyota ud fra tanken om, at man med genkendelige træk af biler med forbrændingsmotor måske kan vende flere til elbilen.
Mærkets topfolk har desuden sagt, at man ønsker at bevare køreglæden i biler. Også selvom de måtte blive elektriske.
Toyotas undermærke Lexus fortalte så sent som sidste år, at en af mærkets største udfordringer er at få elbiler til at køre spændende.
– Vi vil gerne være i stand til at kunne levere en “wow-oplevelse” til vores kunder, siger Takero Kato, der har ansvaret for elbiler i Toyota-koncernen.
Takero Kato understreger, at Toyota leder efter en måde at ‘forstærke det sjove i at køre bil”.
Toyota er dog ikke det eneste bilmærke, der leder efter en måde at bevare køreglæden på, når det kommer til elbiler. Det samme gør blandt andet Dodge.
Amerikanerne vil skille sig af med sine ikoniske V8-motorer- og modeller allerede i år. Men fornemmelsen af dem forsøger Dodge at beholde i elbil-konceptet Daytona SRT. Hør hvordan det lyder her.