Det bliver en dyr omgang. Men Koenigsegg arbejder angiveligt på en Gemera med V8-motoren fra Jesko.
Det er to meget forskellige biler. Alligevel arbejder svenske Koenigsegg på at smelte to af sine modeller sammen.
For nu kan entusiast-siden Eggregistry, der blogger om alt hvad Koenigsegg gør, fortælle at selv samme mærke arbejder på det vildeste stykke ekstraudstyr i deres historie.
Nemlig en Gemera med V8-motoren fra Koenigsegg Jesko. Faktisk, skriver fansiden, kan Koenigsegg-kunder allerede nu bestille en Gemera med V8-motor.
Og de har noget spektakulært i vente. For med en hybridpakke er der 2.332 hestekræfter og vanvittige 2.750 newtonmeter at komme efter. Altså hvis man hælder E85-benzin i tanken.
LÆS OGSÅ: Nu advares bilister: Ulovligt klistermærke koster 1.000 kr. i bøde
Det hele kobles til svenskernes bindegale 9-trins gearkasse, der både kan fungere som en manuel og automatisk løsning. Den 3-cylindrede motor, der bare ‘nøjes’ med 1.700 hestekræfter, er stadig en mulighed.
Desværre går der stadig en rum tid, før Gemera får asfalt under hjulene. De første kunder kan p.t forvente at få deres biler leveret ‘engang i 2025’.