Indrømmet – F2002’eren er ikke som Ferrarier fra 2002 er flest.
Medmindre der sker et mirakel af hidtil usete dimensioner, kommer Michael Schumacher næppe nogensinde ned i en Formel 1-bil igen.
Men den syvdobbelte verdensmesters bedrifter i Formel 1 er så langt fra glemt. Af samme grund har flere af de biler, han vandt løb i, også indbragt store summer de senere år.
Og nu sker det måske igen. I hvert fald leder den Ferrari F2002, som sikrede Schumacher sejren i Australiens grand prix for 21 år siden og Ferrari holdets pole nummer 150 nogensinde i Tyskland bare to uger senere, nu efter en ny ejer.
Bilens 3-liters V10-motor leverer vanvittige 825 hestekræfter helt uden brug af turboer eller andet moderne hejs. Såsom de hybridpakker de nuværende Formel 1-bilerne ræser rundt med.
LÆS OGSÅ: Ejendomsmæglere finder super sjælden Ferrari i dødsbo der “trænger til en kærlig hånd”
Men højdepunktet er nok omdrejningerne. Dem er der nemlig hele 17.300 af. Og det i en bil der vejer bare 600 kilo. Eller 200 kilo mindre end Ferraris Formel 1-bil gør i dag.
Auktionshuset Sotheby’s svinger hammeren over Formel 1-bilen. Men de har ikke sagt noget om, hvor meget de forventer, at Ferrarien løber op i. Den går dog næppe for en slik.
Sidste år blev en et år yngre Ferrari F2003, der sikrede Schumacher fem sejre i 2003-sæsonen, solgt til en anonym køber. En person der måtte hive 14,8 millioner dollar svarende til 100 millioner danske kroner op af muldvarpeskindet.