Den kan endnu, den legendariske BMW E30 M3. Du kan bare spørge de tyske tunere Manhart.
Det er ikke helt risikofrit at røre ved noget så legendarisk på fire hjul som BMW E30 M3. Altså hvis ikke man tåler andres mening.
Men de tyske tunere Manhart har nu alligevel gjort forsøget. Og det er et ret så radikalt forsøg. Væk er den firecylindrede S14-motor, der i sin tid gjorde M3’eren så kendt.
På dens plads mellem forhjulene ligger nu i stedet en rækkesekser. Og ikke bare hvilken som helst rækkesekser. Manhart har brugt den motor, vi normalt finder i Alpina B7 S Turbo.
Altså ikke en ny motor. Men den både BMW (og altså også Alpina, red.) brugte i E12 5 Serien, der var i produktion fra 1971 til 1981.
LÆS OGSÅ: DR-program afslørede fusk i synshaller – nu skal der tages billeder af alle bilsyn
Helt konkret er der tale om en 3,5-liters rækkesekser, som Manhart har kælet for. Dog uden at de siger med hvilke dele. Men det har ifølge dem givet føreren 405 hestekræfter og 650 Nm at lege med.
Den dårlige nyhed? Vi ved ikke, hvor mange MH3 3.5 Turbo der skal bygges. Eller om det for den sags skyld er et ‘one-off’. Og taget i betragtning hvor dyr en original BMW E30 M3 allerede er, tør vi slet ikke kende prisen. Ikke engang gætte på den.