C 63’eren beholder sine fire cylindre, mens den større E 63 sandsynligvis bliver seks-cylindrede.
Hos Audi har man sagt, at man aldrig går længere ned i antallet af cylindre end til 5. I hvert fald ikke i sportslige topmodeller.
Helt de samme fine fornemmelser har Mercedes ikke. AMG-afdelingen i Affalterbach får nemlig aldrig lov til igen at udstyre en C 63 med V8-motor.
Håbet opstod ellers, da amerikanske Car and Driver tidligere på måneden skrev, at V8-motoren var på vej tilbage i både C 63 og E 63 AMG.
Kort efter kom det desuden frem, at de tyske Mercedes-forhandlere ikke kan sælge den firecylindrede C 63 AMG. Kunderne vil simpelthen ikke have den.
LÆS OGSÅ: Bilmærke fyrer 200 ansatte på grund af elbiler
De gabende tomme ordrebøger generer dog ikke tilsyneladende ikke den øverste direktør hos Mercedes-AMG.
Under Monterey Car Week afkræftede topdirektør Michael Schiebe ‘på det bestemteste’, at de to AMG-modeller nogensinde får V8-motor igen.
Det skriver The Drive.
I stedet står Schiebe på, at downsizing af forbrændingsmotoren og elektrificering var den rigtige beslutning. Michael Schiebe nævner, at konkurrenterne ‘nu gør det samme’.
AMG-direktøren ville dog ikke sætte navne på de konkurrenter. Men BMW kan det ikke være. Eftersom M3’eren beholder sin rækkesekser, og M5’eren kører videre med V8.
Audi er det heller ikke. Den sidste RS 4 nogensinde beholder sin V6-motor. Det samme gør RS 6 bare med V8-motoren.