Elbilen skulle have været det eneste på programmet – men nu forlyder det, at Dodge har fortrudt og kører videre med fossilbilen også.
Elbilen bliver en del af Dodges modelprogram. Men det amerikanske mærke har nu alligevel fortrudt, at det er det eneste, man i fremtiden vil kunne byde kunderne på.
Så sådan bliver det slet ikke.
Det skriver Carbuzz som citerer MoparInsiders.
Fans af store V8-motorer skal dog ikke få armene alt for højt op lige med det første. Og måske slet ikke. For tilsyneladende er V8-motoren fortid.
LÆS OGSÅ: Særlig Tesla-ting fylder 10 år – “I dag kan alle med en elbil lade gratis”
I stedet vil Dodge køre et parallelt modelprogram af flere biler med Charger-navnet. Benzinbilen, som Dodge nu klemmer ind i programmet igen, får den Stellantis-udviklede Hurricane-motor.
En 3-liters rækkesekser med dobbelte turboer. En motor koncernen allerede nu siger, kan leveres i to udgaver. En med godt 430 hestekræfter og én med 510 styk.
Til sammenligning skal du i dag have fat i en Hellcat-udgave af Charger med 6,2-liters V8 for at få flere hestekræfter.
Og så er der elbilen. For den kommer, holder Dodge fast i. Når den er her, vil den lystre navnet Dodge Daytona. Der er altså rigeligt at tage stilling til som Dodge-kunde i fremtiden.
Dog ikke herhjemme. I hvert fald ikke officielt. Vil man have en Dodge Charger eller Charger Daytona, må det blive via af parallelimport uden om den importør som altså ikke findes her.
Charger Daytona ligner i øvrigt den V8-model, der ved udgangen af 2023 af fortid, til forveksling. Men lyden kommer i den grad til at halte bagefter. Også selvom Dodge siger, at de ikke ‘bare’ udstyre bilen med højtaler og computergenereret motorlyd. Hør selv her.