Annonce:

Mercedes dropper V6 og V8-motoren – Ny AMG får kun 4 cylindre

Både V6- og V8-motoren er fortid i endnu en Mercedes-AMG.

Annonce:

Mercedes har travlt med at lægge afstand til forbrændingsmotoren. Det samme gælder performance-divisionen AMG.

I den nye AMG GLC er der således kun én motor og fire cylindre at vælge imellem. Og det uanset om modellen hedder GLC 43 eller GLC 63.

Der er ikke mere end 4 cylindre og en slagvolumen på to liter at komme efter. Hvad den nye AMG’er kommer til at mangle i lyd og karisma, forsøger tyskerne til gengæld at gøre godt for med antallet af hestekræfter.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Vi begynder i GLC 43 AMG med 421 hestekræfter og 500 Nm. Det hele går gennem en 9-trins automatgearkasse med træk på alle fire hjul som standard.

LÆS OGSÅ: EU dropper forhadt forslag – rammer ikke disse biler alligevel

Er det ikke nok, er der stadig kun fire cylindre i GLC 63. Til gengæld leverer motoren i sig selv 476 hestekræfter. Oveni det skal lægges 201 hestekræfter fra en lille elmotor.


Altså ender kommende GLC 63 AMG-ejere med at have hele 680 hestekræfter og 554 Nm under højre fod.

Til sammenligning har den nuværende GLC 63 S AMG V8-motoren men ‘bare’ 510 hestekræfter og 700 Nm.

Den nye Mercedes-AMG GLC Coupé ventes til Danmark i 2024, fortæller importøren i en pressemeddelelse, der dog ikke siger noget om priser.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Responsiv Iframe
Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også