Selvom Aston Martin står til at få en god portion af de 1,4 mia. kr., Formel 1 tager i gebyr for nye hold, vil mærket alligevel have stoppet Andretti-Cadillacs adgang til sporten.
Det Internationale Motorsportsforbund (FIA) har godkendt Andretti-Cadillacs ansøgning om at blive det 11. hold i Formel 1.
Det vil koste bilmærket, der har allieret sig med amerikanske Andretti Motorsport, 1,4 milliarder kr. i gebyr overhovedet at stille til start i Formel 1.
Og selvom Aston Martins Formel 1-hold vil få en god del af pengene, er holdet med hovedsæde i Silverstone, alligevel imod at sporten udvides med et ekstra hold.
Faktisk er Aston Martin så meget imod planerne, at holdejer Lawrence Stroll vil forsøge at sætte en kæp i hjulet på udvidelsen.
LÆS OGSÅ: Nyt forbud rammer bilister: 599 har allerede fået store bøder
– Lige nu går det forrygende med forretningen i Formel 1, og sporten har aldrig været et bedre sted.
– Man skal ikke reparere på noget, der ikke er ødelagt. Det fungerer virkelig godt med ti hold lige nu, og sådan bør det forblive, slår Lawrence Stroll fast i et interview med Sky Sports.
Det er 10 år siden, der sidst skete noget med antallet af hold i Formel 1. På det tidspunkt skrumpede feltet fra de maksimalt tilladte 12 hold til de nuværende 10.
Det er dog langt fra sikkert, at Andretti-Cadillac overhovedet får lov at køre med i Formel 1. FIA har kun godkendt det første af en lang række skridt i godkendelsesprocessen.
Omvendt er det amerikanske bud det eneste, fra en hel række motorsport-hold, som FIA har godkendt. Et af de hold, der blev afvist, siger, de ville have givet en kvinde et sæde.
Det vil i så fald være første gang, siden Giovanna Amati i 1992 kørte tre løb for det daværende Brabham-hold, at en kvinde skulle køre med i Formel 1. Læs mere om det her.