Annonce:

Bilmærke i krise – skærer drastisk ned i Danmark

Der skal noget til for at vende udviklingen, vurderer brancheekspert. Han forstår samtidig godt, at Renault/Dacia skærer ind til benet i Danmark.

Annonce:

Det er ikke ligefrem prangende procenter af de danske bilmarked, Renault og billig-mærket Dacia sidder på.

Af samme grund forstår brancheeksperten René Tønder godt, hvorfor den danske koncern, som mærket for nylig opgav kontrollen med og solgte videre til svenske hænder, skærer ned herhjemme.

– Med en markedsandel på 2,3 procent for personbiler – det er lavere end Mazda – er en markant tilpasning af forhandlernetværket nødvendig, fortæller han til Motor-magasinet.

Udtalelsen kommer oven på, at Renault i Danmark har meddelt, at man skrumper forhandlernettet betragteligt.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

LÆS OGSÅ: Skole samarbejdede med politiet om at knalde elever på ulovlige knallerter

De fyrede forhandlere rundt om i landet har allerede fået besked, om at de er uønsket fra 1. maj 2024. De ramte forhandlere har dog fået tilbud om at fortsætte som autoriserede værksteder.

Tilbage i juni meddelte den nye Renault-organisation i Danmark, at samtlige forhandlere ville blive fyret. Og siden er det altså kun nogle af dem, der er blevet tilbudt nye kontrakter.

Med de nye kontrakter vil Renault sikre sig, at man ikke har mere end én forhandler i de små og mellemstore danske byer.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Responsiv Iframe

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også