BMW holder af et radikalt designsprog. Men for mange var den først i3 måske alligevel for meget af det gode, indrømmer udviklingschefen.
Den første BMW i3 var for meget for mange. Det kan mærkets udviklingschef Frank Weber godt se i dag, hvor modellen slet ikke er en del af tyskernes modelprogram længere.
Indrømmelsen falder i et interview som udviklingschefen har givet til tyske Automobilwoche.
– Mange kunne godt lide den. Men i andres øjne var i3 ikke en rigtig BMW. Lidt af en outsider i klasselokalet om man vil.
Frank Weber supplerer med, at BMW ikke har tænkt sig at gå samme vej med i3’erens afløser.
LÆS OGSÅ: Volkswagen giver op efter 75 år – stopper salget helt
Da BMW i 2022 indstillede produktionen af i3, var det efter 250.000 eksemplarer på ni år. Nogle af de sidste biler blev leveret til den spanske politistyrke i november sidste år.
Om den ændrede holdning til design i BMW-toppen også smitter af på det øvrige og kommende modelprogram, kom Frank Weber ikke ind på i interviewet.
Men den første bil på en ren elektrisk platform skulle ifølge mærket minde om den klassiske 3 Serie E30. Bedøm selv om du kan se ligheden i artiklen her.