Det tyske bilmærke erkender, at man ikke længere er konkurrencedygtige. For at redde forretningen skal der store spareplaner og fyringer til.
Volkswagen er ikke længere et konkurrencedygtigt mærke.
Det fortalte mærkets ledelse i lidt andre vendinger sine medarbejdere på et møde mandag i denne uge.
Samtidig gjorde den administerende direktør, Thomas Schaefer det klart, at høje omkostninger sammenholdt med en lille produktion gør Volkswagen til en ikke-konkurrence dygtig forretning.
Det skriver Reuters.
LÆS OGSÅ: Politiet så cyklister skide på regel – får 55.000 kr. i bøde
Helt konkret betyder Volkswagens store spareplan, at mærket skal finde 10 milliarder euro svarende til 74 milliarder kroner alene i besparelser.
Og det er bare første skridt i mærkets retning væk fra samtlige fossilbiler i modelprogrammet.
De gigantiske besparelser er ikke det eneste dårlige nyt fra Volkswagen hovedsæde i Wolfsburg på det seneste. Den administerende direktør indrømmede for nylig, at han ikke er sikkert på, at Volkswagen kan opfylde et helt konkret løfte. Læs mere om det her.