Annonce:

Kriseramt bilmærke skal af med 20 procent af alle ansatte

Det er ikke nødvendigt med fyringer, lyder det. I stedet skal de mange stillinger forsvinde væk i tidlige pensioneringer og frivillige fratrædelser, siger Volkswagen.

Annonce:

Det er længe siden, Volkswagen har haft fart på ordrebøgerne. Og det tager det tyske bilmærke nu konsekvensen af.

Hele 20 procent af mærkets kontoransatte skal se sig om efter nyt arbejde. Volkswagen vil nemlig af med dem.

Det viser en intern skrivelse, som er sendt ud til medarbejderne. Det skriver Reuters.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

– Det står krystalklart, at vi må klare os med færre personer på mange områder hos Volkswagen.

LÆS OGSÅ: Tesla smadrer umulig rekord i Danmark

– Det betyder ikke, at færre ansatte skal arbejde mere. Men det betyder et farvel til gamle vaner og et nej til dobbeltarbejde, slår mærkets direktør Thomas Schaefer fast i den interne e-mail.


Samme direktør erkendte i slutningen af november måned, at Volkswagen ikke længere er konkurrencedygtig.

Og det er altså den erkendelse, der nu får konsekvenser. At mærket vil af med 20 procent af sine ansatte er blot ét trin i den plan, der skal skaffe Volkswagen hele 74 milliarder kroner i besparelser.

Volkswagen er dog langt fra det eneste bilmærke der hænger i bremsen. Også kinamærkerne, der ellers bliver udråbt som de store konkurrenter, er udfordret.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Eksempelvis tabte Nio, der også er i Danmark, vanvittige summer sidste kvartal. Faktisk er bundlinjen så rød, at mærke må sælge noget af virksomheden fra for at overleve. Læs mere om det her.

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også