Annonce:

BMW: “Rækkesekseren eller V8-motoren dør ikke”

BMW bygger godt nok ikke motorer i Tyskland længere. Men det betyder ikke, at mærkets mest ikoniske motorer får dødsstødet.

Annonce:

BMW’s M-afdeling vil ikke følge i hjulsporene på Mercedes-AMG. I hvert fald ikke når det kommer til downsizing.

Faktisk vil man i München hverken høre tale om færre cylindre eller mindre slagvolumen. I stedet insisterer BMW på at beholde både rækkesekseren og den nuværende V8-motor.

I hvert fald indtil man på et tidspunkt går over til elbiler. Det fortalte M-chefen Frank van Meel for nylig i et interview med CarExpert.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

BMW M har ingen planer om hverken tre- eller firecylindrede motorer med hybridpakker, siger chefen. Dermed lægger BMW sig faktisk på linje med Audi.

LÆS OGSÅ: For første gang nogensinde forbydes reklame for elbiler – “Toyota lyver om ladetiden”

Mærket fra Ingolstadt slog sidste år fast, at så længe man bygger fossilbiler, får ingen RS-model mindre end 5 cylindre.


Hos BMW har Frank van Meel den holdning, at mindre motorer med færre cylindre ‘er den forkerte vej at gå’. Alligevel kommer elektrificering til at spille en afgørende rolle i München de kommende år.

For at sikre både rækkesekseren og V8-motorens overlevelse sætter BMW M nemlig strøm til dem i form af mindre hybrid-pakker. Frank van Meel har da også allerede sagt, at det er sådan, det kommer til at foregå i den næste M5.

En bil der for første gang siden 2010 vil blive bygget som stationcar eller ‘touring’ som BMW siger. Læs mere om den beslutning her.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også