Annonce:

Tesla skjuler alvorlige fejl på millioner af biler – giver bilister skylden

Nyhedsbureauet Reuters kan nu afsløre, at Tesla forsøgte at give bilisterne skylden for alvorlige fejl, som mærket udmærket var bekendt med.

Annonce:

En afsløring fra nyhedsbureauet Reuters’ gravergruppe af journalister har givet Tesla alvorlige ridser i lakken.

I en ny artikel skriver mediet, at Tesla kendte til alvorlige fejl på flere tusinde biler – fejl, som mærket udmærket kendte til, men som Tesla ikke desto mindre forsøgte at beskylde sine kunder for.

Oplysningerne har nyhedsbureauet fra en række interne dokumenter, som journalisterne har fået adgang til.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Fejlene ligger i en række af de komponenter, som forbinder hjulene med bilerne. I Kina har Tesla måttet tilbagekalde biler på grund af fejlene.

LÆS OGSÅ: Bilmærke beordrede forhandlere til at svindle

Og en Tesla-chef fortæller til mediet, at fejlene var så omfattende i Norge, at Tesla kunne være gået konkurs.


De interne dokumenter viser, at Tesla udmærket vidste, at delene var defekte. Men for at holde omkostningerne nede forsøgte mærket at skyde selve skylden for problemerne på kunderne.

Samtidig arbejdede Tesla på at overbevise investorer om, at den løsning var profitabel og derfor værdifuld på lang sigt.

Problemer med blandt andet defekte bærearme har Tesla haft længe. Men Reuters skriver, at Tesla kan have solgt millioner af biler, hvor mærket vidste, at fejlene ville opstå.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Tesla skal endda være gået så langt som til at instruere teknikere i at skyde skylden for defekte bærearme og andre fejl i undervognen direkte på kunderne.

Bilisterne skulle have at vide, at de havde kørt bilerne for hårdt eller på anden måde misbrugt bilerne. På den måde ville Tesla slippe for at afholde omkostningerne selv.

En engelsk Model Y-ejer, som Reuters har talt med, fortæller til mediet, at undervognen i hans bil kollapsede bare 24 timer efter levering. Vel at mærke i en bil fra i år.

Responsiv Iframe

På det tidspunkt havde bilen kørt 185 kilometer. Hele den forreste del af undervognen var færdig, siger han.

Tesla nægtede at dække regningen der løb op i 95.000 kroner. Siden solgte Model Y-ejeren sin bil igen mod et tab på 68.000 kroner.

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også