Elbiler er mindre krævende end fossilbiler. I hvert fald når det kommer til service. Men en italiensk rallykører hævder nu alligevel, at han ikke har ofret noget på servicering af sin Tesla.
Den tidligere italienske rallykører Piero Longhi kører privat i en Tesla Model S. En bil, han efter eget udsagn har kørt 380.000 kilometer i.
Og måske lige bortset fra strømmen til batteriet, har det været nogle virkelig billige kilometer. På seks år har Piero Longhi nemlig ikke gidet at vedligeholde bilen.
– Ingen vedligeholdelse, men jeg skiftede for nylig bremseklodser (og jeg er ikke færdig endnu), skriver Piero Longhi på sin Facebook-profil.
LÆS OGSÅ: Bilmærke beordrede forhandlere til at svindle
Italianeren tilføjer, at han er rigtig glad for sin Model S. Samtidig skriver han dog, at han ikke vil gå ‘ind i en diskussion om elbiler’.
Desuden tilføjer han det forbehold, at han bare kan have været heldig. Noget tyder da også på, at Tesla har tiet gevaldige og meget alvorlige problemer ihjel. Eller i hvert fald forsøgt på det.
I december kunne en gruppe af gravejournalister hos nyhedsbureauet Reuters dog afsløre, at Tesla bevidst har fortalt sine ansatte, at kunder skal have skylden for visse fejl.
Fejl, der bl.a. i Norge er så udbredte, at det ifølge en Tesla-ansat kunne have kostet mærket konkursdøden. Læs mere om det her.
Et andet mærke, der til gengæld står ved, at de har snydt, er japanske Daihatsu. Mærket, som er ejet af Toyota, erkender nu, at det er sket i årevis. Læs mere om det her.