Fisker går nu væk fra en Tesla-inspireret salgsmodel. Samtidig har man reduceret sin gæld med 1,2 milliarder kroner og planlægger nye modeller.
Fisker har skiftet mening i Danmark. For dens sags skyld i resten af Europa. Og faktisk også i USA. Mærket vil ikke længere udelukkende stå for salget af egne biler.
At man vil udvide forhandlernettet med eksisterende bilforhandlere kom frem tidligere på måneden. Men allerede nu meddeler Fisker, at ‘over hundrede forhandlere’ har meldt deres interesse.
Det skriver Fisker i en pressemeddelelse.
I denne uge vil Fisker invitere forhandlerne til Manhattan Beach, hvor mærkets hovedkvarter ligger. Tidligere på måneden fortalte Fisker, at man ikke vil forlange særlig plads hos de udpegede forhandlere.
LÆS OGSÅ: Nu skal Kevin Magnussen noget andet
Fiskers modelprogram, der lige nu blot består af én model, kan sælges sideløbende med andre mærker. Fisker vil dog tilbyde forhandlerne ‘hjælp til at komme hurtigst muligt i gang med salget’.
Og det har Fisker brug for. Siden 2021 er mærkets værdi på børsen faldet med hele 97 procent. Bl.a. på grund af kritik af modellen ‘Ocean’, hvis produktion blev udskudt adskillige gange.
Her på Boosted har vi desuden kunnet fortælle, hvordan et problem, som Fisker undersøges for i USA, også er genkendeligt i Danmark. Læs mere om det her.