Først ville de ikke, så overvejede de det ‘seriøst’ alligevel, og nu siger chefen for Hyundais N-afdeling så nej til N Vision 74-konceptet igen.
Det går op og ned hos Hyundai. Mens ned. I hvert fald for dem, der havde håbet, at sydkoreanerne ville gøre noget ud af N Vision 74-konceptet.
Efter præsentationen af bilen i juli 2022 forlød det ellers, at Hyundai seriøst overvejede at sætte den retroinspirerede sportsvogn i produktion.
Teknikken bag bilen kan du læse mere om her. Men vi afslører ikke for meget ved at sige, at det er en hyldest til en meget gammel Hyundai. Og at Hyundai siger, konceptet har næsten 700 hestekræfter.
Men en ting er, hvad Hyundai siger. Noget andet er, hvad de mener. Og lige nu mener Hyundai ikke noget med N Vision 74.
LÆS OGSÅ: Vin Diesel lægger stædigt Fast and Furious-rygte ned
Det fortalte chefen for netop N-afdelingen, Albert Biermann, som Hyundai hentede hos BMW tilbage i 2014.
– Ja, den er nice. Men hvor mange mon du vil se på gaden?
– Vi er Hyundai N. Vi laver ikke showbiler. Vi vil lave biler til børnene, til entusiasterne og det til en overkommelig pris. Også når det kommer til track day-egenskaber, fortalte Biermann til Carscoops.
Albert Biermann siger samtidig, at Hyundai ikke er interesseret i at bygge en bil til 300.000-400.000 dollar bare for at få et par dages omtale i medierne.
Omvendt er der faktisk bilmærker, som stadig bygger og har planer om at bygge vilde biler. Bugatti har netop løftet sløret for motoren i deres næste gadebil. Og ligesom Chiron får den maaaange cylindre. Læs mere om det her.