I et forsรธg pรฅ at komme af med elbilen EV6 betaler Kia i USA nu sit forhandlernetvรฆrk for at tage bilerne.
Kia i USA vil sรฅ gerne af med eksemplarer af elbilen EV6, at den nordamerikanske importรธr nu betaler forhandlerne for at sรฆlge bilerne fra sidste รฅrs produktion.
Der er 1.000 dollar svarende til 7.000 kroner til forhandlerne pr. EV6 fra 2023, der hentes ind i udstillingerne rundt omkring i landet.
Oveni det vil Kia i USA betale forhandlerne 1.500 dollar svarende til 10.500 kroner for hver eneste EV6 GT, de โ altsรฅ bilforhandlerne โ kan fรฅ solgt videre.
Det skriver CarsDirect.
LรS OGSร : Kommune dropper byskilt med kultstatus efter 20 รฅrs tyverier
Lidt mindre vil Kia betale for at komme af med nye eksemplarer af bรฅde EV6 og EV9. Her er der 500 dollar at hente pr. bil.
Samme medie pรฅpeger, at det ikke nรธdvendigvis er en โrabatordningโ, bilisterne i USA kommer til at se noget til.
Det er i hvert fald ikke noget, den amerikanske importรธr taler offentligt om. Ikke desto mindre har Kia-forhandlerne nu i hele april mรฅned endnu flere grunde til at prakke sine kunder en eller flere elbiler pรฅ.
Kia er ikke det fรธrste bilmรฆrke, der har betalt forhandlere for at komme af med biler, der hober sig op. Det samme gjorde General Motors sidste รฅr.
โ Enhver bil, vi kan flytte, er en bil mindre at tรฆnke pรฅ og finde plads til i den forstyrrede forsyningskรฆde, vi lige nu kรฆmper mod, sagde en vicedirektรธr for Chevrolet, der ogsรฅ er en del af General Motors, til Automotive News tilbage i august.
Generelt har elbilerne dog vรฆret svรฆrest at sรฆlge uden nogen form for rabatter. Enten direkte fra bilfabrikkerne selv eller pรฅ registeringsafgiften.
Et mรฆrke som Volkswagen har dog fรฅet nok af at sรฆtte prisen ned for at lokke kunderne over i elbiler. Det selvom Tysklands regering fjerende alt stรธtte til elektriske personbiler i december sidste รฅr. Lรฆs mere om det her.
Lรฆs flere nyheder fra og om bilindustrien lige her!
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ skriv til os: bj@boosted.dk