Bilmærket Fisker Inc. er i store problemer. Nu siger forbrugerfirmaet, som købte en Ocean, ikke overraskende, at bilerne er et mareridt at eje.
Softwaren, der ikke virker, dårlige sæder og generelt dårlige løsninger.
Det er bare noget af det, Fisker Ocean-ejerne må leve med. Det holder dem dog ikke tilbage fra at klage over bilerne. Og det holder amerikanske Consumer Reports sig heller ikke tilbage med.
Den amerikanske forbrugerplatform købte tidligere på året en Fisker Ocean for at teste den. Deres dom er måske ikke overraskende hård læsning.
Det er måske heller ikke så overraskende, at bilen har tabt voldsomt meget i værdi. Hos bilforhandleren CarMax, der i USA er berømt for at give bud på alt med fire hjul, vil man næsten ikke røre ved bilen.
LÆS OGSÅ: Bilister kan være blevet snydt af svindel-benzin i årevis
I hvert fald er buddet så lavt efter bare to måneder på vejen, at næsten 70 procent af bilens værdi er væk. Læs mere om det her.
Herhjemme er billedet det samme. Fisker-ejerne har måttet æde enorme værditab. Blandt andet en nordjyde. Den selvstændige elektriker købte sin Ocean for 600.000 kroner i efteråret.
Her et halvt år senere vil nogen mene, at bilen er værdiløs. Alligevel har nordjyden ikke fortrudt. Læs mere om det her.
Tilbage til hos Consumer Reports holder man sig i en ny podcast ikke tilbage, når det kommer til at dele ud af erfaringerne med den Fisker, der nu er meget lidt værd.
På en lukket testbane kunne Consumer Reports’ folk ikke få lov til at slå Fiskerens assistentsystemer fra, og på offentlig vej virkede assistentsystemerne dårligt nok.
Blandt andet går blindvinkelassistenten amok, også selvom der ikke er nogen andre biler i nærheden. Især er det slemt, når det regner, lyder det.
Læs flere spændende nyheder fra bilernes verden lige her!