Flere nye biler – og ikke kun dem, der kører på strøm – har et hav af lys i kabinen. Den slags gider Polestar ikke være med til.
Det kan godt være Polestar nu ikke længere afviser, at de vil bygge endnu en hybridbil. Men én ting kommer der ikke ud af det kinesisk ejede mærke.
Nemlig biler med interiør, der lyser op som diskokugler. Den tanke afviser Polestars chefdesigner Nahum Escobedo blankt.
– En anden trend, vi er begyndt at se ret ofte, er interiør og eksteriør, især interiør, hvor man kan vælge hvilken som helst farve, man ønsker.
– Der vil være så mange lys overalt, at det føles, som om jeg er i en miniature-udgave af Las Vegas. Så mange knapper, så mange lys: lilla, grøn, orange.
LÆS OGSÅ: Elbiler ruster lige så meget som fossilbiler
Heller ikke konkurrenternes brug af bilernes lygter er noget, Escobedo giver meget for. I hvert fald ikke som det står til lige nu.
– Mange er begyndt at integrere velkomstbelysning og andet. Det bliver noget som juletræsbelysning på gaden, siger designchefen i et interview med australske Which Car.
Lige det der med et nærmest minimalistisk brug af knapper i nye biler tyder meget dog på, at Polestar kommer til at stå alene med.
Og det ikke kun fordi et vist antal knapper ligefrem bliver et krav for bilfabrikker, der ønsker at opnå den højest mulige sikkerhedsvurdering hos Euro NCAP. Læs mere om det her.
Men også fordi flere bilmærker nu er begyndt at vende tilbage til de fysiske knapper. Blandt andet har Volkswagen måttet give sig, så de fysiske knapper nu vender tilbage på rattet. Og hos Lucid Motors lyder det, at knapperne er kommet for at blive.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!