Den nuværende GT-R synger på absolut sidste vers. Nu lover Nissan, at afløseren ikke bliver en ‘halvt færdigbagt løsning’.
Den nuværende Nissan GT-R kom på markedet i 2008. Men bilen med den håndbyggede V6 twinturbo-motor kan faktisk spore sine rødder helt tilbage til et koncept fra 2001.
Der er altså helt åbenlyst en alder der trykker. Men det betyder ikke, at Nissan har opgivet tanken om en afløser. Heller ikke selvom mærket officielt har meldt ud, at man er stoppet med at investere i forbrændingsmotoren.
Allerede i oktober sidste år fortalte japanerne, at den næste GT-R kan få 1 megawatt i effekt. Nok til at japanerne kan kalde det for en ‘megacar’. Altså en bil med 1.300 hestekræfter eller mere.
Og nu bekræfter Nissans vicedirektør, at der i hvert fald sker noget på den front. Og bliver det til noget med en ny GT-R, er der ikke tale om noget forkølet ‘plaster på såret’.
LÆS OGSÅ: Tilbagekalder elbil med sjælden fejl – kan lække olie
Det er i hvert fald ikke intentionen som vicedirektøren Francois Bailly udtrykker det i et interview med australske Drive.
Desværre skal vi ikke forvente, at Nissan står klar med en ny GT-R, så snart det sidste eksemplar af den nuværende model ruller af samlebåndet. Japanerne tror nemlig ikke på, at den nuværende batteriteknologi, som elbiler baseres på, kan bære en superbil.
Derfor vil man vente til solid state-batterierne gør deres entre. Og det kan godt have lange udsigter. Et mærke som Toyota har talt og talt om batteritypen i mindst 15 år, uden at der rigtig er sket noget på den front.
På den anden side har Nissan allerede lovet, at bilisterne vil se noget til solid state-batterier i mærkets biler fra 2028. Læs mere om det her.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!