Genesis, der ellers var klar til at satse massivt pรฅ elbiler, vil nu hurtigst muligt lancere en bunke hybridbiler.
Danmark og Norge er to meget smรฅ smรธrhuller, hvor det gรฅr godt for elbilerne. Ude i resten af verden oplever biltypen lige nu en tilbagegang pรฅ hybridernes bekostning.
I et nyt interview med Top Gear fortรฆller toppen hos Hyundais luksusmรฆrke Genesis, hvad man mener bilisterne vil kรธre i. Og der er en overvรฆgt af interesse for hybriderne.
Det fortรฆller mรฆrkets globale direktรธr Mike Song.
โ Nu, hvor kunderne hellere vil have hybrider frem for elbiler, vil vi hurtigst muligt sende nogle biler pรฅ markedet, lyder det fra direktรธren.
LรS OGSร : Haas bekrรฆfter: Kevin Magnussen forlader holdet
Selvom Genesis allerede i februar i รฅr meldte ud, at man slรฅr bakgear pรฅ mรฅlsรฆtningerne, nรฅr det kommer til elbiler, er elektrificering i det mindste stadig bilmรฆrkets vision, siger chefen.
Genesis bakker da heller ikke lรฆngere vรฆk fra elbilerne, end at man sidelรธbende med hybridbilerne vil tilbyde kunderne helt elektriske biler.
Omvendt er det sydkoreansk-amerikanske mรฆrke ikke ene om at trรฆde pรฅ bremsen, nรฅr det kommer til elbiler. Bรฅde Volkswagen og Mercedes har for nylig gjort prรฆcis det samme.
Hos Volkswagen har man valgt at tage over 500 milliarder kroner ud af en pulje til elbiler. Pengene skal i stedet bruges pรฅ udviklingen af forbrรฆndingsmotoren.
Mercedes vil bruge knap sรฅ mange penge. Men ogsรฅ her er direktรธren, svenske Sten Ola Kรคllenius, klar til at bruge over 100 milliarder kroner pรฅ meget effektive hybridmotorer. Lรฆs mere om det her.
Selvom Danmark og isรฆr Norge er to steder, hvor det gรฅr godt for elbiler, er salget ogsรฅ begyndt at falde i Norden. Faktisk er det kun herhjemme, at salget af elbiler gรฅr frem. Sรฅdan har det vรฆret i nu to mรฅneder i trรฆk.
Lรฆs flere spรฆndende nyheder fra og om bilernes verden lige her
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ skriv til os: bj@boosted.dk