Audi er ikke for fine til at tage uhyggeligt mange penge for deres biler. Heller ikke selvom disse kører fra fabrikken på 19″ stålfælge.
Stålfælge hører ikke fortiden til. I hvert fald ikke hvis man spørger hos Audi i Ingolstadt. Tyskerne har nemlig stadig den billige løsning på programmet.
Et hurtigt gik på Audis tyske hjemmeside afslører da også, at den er god nok. Udgangspunktet er i flere tilfælde, at mærkes nye biler har stålhjul på.
Det samme gælder tromlebremser. Audi mener nemlig slet ikke, at elbilen Q4 e-tron har brug for andet.
Det skriver Motor1.
LÆS OGSÅ: Her styrtdykker benzinprisen – danskere holder i lange køer
Helt konkret forsvarer Audi sig med, at regenerering af energien i forvejen klarer 90 procent af bilens nedbremsning, når det altså er nødvendigt at køre langsommere.
Mens den danske Audi-importør slet ikke har stålfælge på Q4-programmet, holder Audi hjemme i Tyskland sig slet ikke tilbage fra de billigste løsninger.
Her er udgangspunktet stålfælge i størrelsen 235/55-19″ på forakslen. Mens monteringen bagpå vokset til 255/50-19″.
Når det så er sagt, kan det faktisk godt blive mindre. Også på stålhjul. Både den lille Audi A1 og den kun lidt større Q2 leveres som standard på stålhjul. Både Q4, A1 og Q2 leveres i øvrigt med stofsæder. Altså i udgangpunktet i Tyskland.
Det er en smule anderledes i herhjemme. Faktisk kan du slet ikke udstyre en Q4 e-tron med stålhjul. Den leveres i udgangspunktet til danske kunder med 19″ letmetals-hjul.
Til gengæld er prisen også kun lige holdt under afgiftsgrænsen for elbiler. Audi i Danmark vil nemlig have 419.000 kroner for den ringest udstyrede Q4.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her