Man skal være Mazda-kender eller kigge rigtig godt efter. Men japanerne mener altså, at de har fået nyt logo.
Det sker fra tid til anden, at bilmærkerne ændrer logo. Det er nu sket hos Mazda. Det siger mærket i hvert fald.
Ændringerne er dog så små, at de – i hvert fald ved første øjekast – er meget svære at få øje på. Det er da også uvist, hvornår det nye logo overhovedet finder vej ud på mærkets biler.
Kigger man godt efter, kan man dog se, at det nye logo, som Mazda i en eller anden form har brugt siden 1997, er blevet langt mindre detaljeret.
Det nye logo er dog allerede blevet registeret og godkendt som varemærket på Mazdas hjemmemarkedet i Japan.
LÆS OGSÅ: FDM raser over fartgrænser – politikerne er uærlige
Et mere simpelt logo er Mazda dog ikke de første, der tænker sig i retningen af. Både BMW og Audi har de seneste år skabt sig et mere fladt logo. Det samme har amerikanerne. Blandt andre Buick og Cadillac.
Opel, der indtil 2017 var ejet af amerikanske General Motors, har endda givet sig i kast med det fladere logo. Det skete tilbage i juni 2023, da den såkaldte ‘blitz’, der blot er et ‘z’, blev lavet om. Opel mener, det giver dem en skarpere profil.
Tilbage hos Mazda påpeger Motor1, at der også er en mulighed for, at bilmærket har reserveret det nye logo. Altså så det udelukkende skal bruges på elbiler. I hvert fald viste japanerne logoet frem på en elektrisk SUV kaldet Arata i forbindelse med bilmessen Auto China i Beijing i april måned 2024.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!