Der er bare biler, man som bilist bør holde sig langt væk fra. I hvert fald hvis man spørger dem, som kører med vejhjælp.
Der findes skrækhistorier blandt folk, der er ansat til at køre med vejhjælp. Nogle biler er bare værre end andre.
Eksempelvis blev det sagt, at Citroen Xantia i 1990’erne og i de tidlige 00’ere var vejhjælpens skræk på grund af den hydrauliske undervogn, der havde det med at gå. Og skete det, lagde bilen sig stædigt på maven.
Men der er altså biler, der er endnu værre. I hvert fald ifølge Drive.com.au.
Sitet har interviewet Rob, der har kørt med vejhjælp i mere end 20 år, men som kun vil stå frem under anonymitet. Måske fordi han sætter fingeren på et ret ømt punkt hos Chevrolet-ejere.
LÆS OGSÅ: Tesla stopper udvidelsen af fabrikken i Berlin
Særligt hos dem i Cruze- og Captiva-modellerne. Captiva var en SUV, som blev det store hit i Danmark, mens mærket stadig var her. Mens Cruze, der var baseret på Opel Astra J, solgte bedre. Måske ikke godt men bedre.
– Alt er galt med dem. Ledningsnettet går i stykker, batterier klapper sammen, generatorer går i stykker. Hjullejer, drivaksler, gearkasser – you name it – alt går i stykker, lyder det.
Chevrolet er dog ikke det eneste mærke, der halter efter, hvis man spørger vejhjælpsmanden Rob. Det samme gør Ford. Især lige omkring 2010 med Focus fra dengang.
Her, siger han, er der problemer med alt fra fejl i elektronikken til plastdele, der revner i motorrummet. Og faktisk mener Rob, at man også bør holde sig fra alt brugt, der kommer fra det tidligere Fiat-Chrysler.
Bilerne har ifølge ham så mange tekniske og elektroniske problemer, at de ikke er indsatsen værd. Og skal man endelig købe en brugt bil, bør man ifølge vejhjælperen sørge for at få noget garanti med i købet.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!