Annonce:

VW ville have 70.000 kr. af Hans – nu er regningen forsvundet

Boosted-læseren Hans Ole skulle indtil mandag i denne uge betale 70.000 kroner for en ny gearkasse til en bare tre år gammel Volkswagen Passat GTE. Da Boosted gik ind i sagen, forsvandt regningen.

Annonce:

“Uheldig oplevelse med Volkswagen. Måske noget for jer?”

Sådan indleder Hans Ole Andersen sin mail til Boosted-redaktionen. Bag ordene gemmer sig rigtigt nok noget af et mareridt med Volkswagen Danmark.

Importøren har godt nok forståelse for det frustrerende i, at gearkassen i Hans Oles bare tre år gamle Passat GTE er stået af, og det efter bare 56.000 kilometer, men der altså stadig en regning der skal betales.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

En ny gearkassen koster 120.000 kroner, har Volkswagen oplyst. Lige indtil Boosted gik ind i sagen.

LÆS OGSÅ: Rumæner er nu Danmarks billigste bil med automatgear

– Jeg er chokeret over, at man kan købe en bil til næsten 500.000 kr. og efter så kort tid og så få kilometer stå med så voldsom en udgift.


– Bilen er holdt med service hos et mærkeværksted. Så det må jo helt tydeligt være en fejl på gearkassen, at den slags kan ske. At VW ikke anerkender det, er helt ude i skoven, lyder det fra ejeren.

Hans Ole troede da heller ikke, der var meget at gøre. Men nu er regningen på de 120.000 kroner, der med kulance blev til 70.000 kroner, næsten forsvundet. Volkswagen vil pludselig dække det meste.

– De har besluttet sig for at dække hele udgiften, så jeg kun skal betale for arbejdsløn i forbindelse med udskiftningen. En kæmpe lettelse, skriver Hans Ole til Boosted-redaktionen.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Volkswagen har tidligere haft problemer med automatgearet, som mærket kalder DSG. Også blandt danske VW-ejere har der været meget bøvl med gearkasserne. Så meget bøvl at VW måtte ud i store kulance-kampagner.

Boosted-redaktionen har bedt Volkswagen i Danmark svare på, om problemer af den slags, der er på Hans Oles bil, er rimelige efter bare tre år.

Hos Volkswagen erkender man, at det ikke ser godt ud. I hvert fald skal gearkassen ikke være et problem efter så få kilometer, mener PR-ansvarlige hos Volkswagen i Danmark Thomas Hjortshøj.

Responsiv Iframe

– En situation som denne er ikke det billede, vi normalt ser på Passat GTE. Og slet ikke på en bil med det kilometertal.

– Da bilen er købt og serviceret efter forskrifterne hos en autoriseret Volkswagen-forhandler i Danmark, sammenholdt med det faktum at den type fejl på en Passat GTE med det kilometertal er usædvanligt, har Volkswagen Danmark og forhandleren valgt at komme kunden i møde og yde mere kulance, end fabrikken normalt giver mulighed for med en bil, hvor garantien er udløbet, lyder forklaring.

Hans Ole Andersen er dog ikke den eneste dansker, der har oplevet, at det avancerede automatgear med dobbelte koblinger står af.

Besøg vores annoncør:

Medier som Bil Magasinet og Ekstra Bladet har flere gange beskrevet problemer med DSG-gearet. Særligt den syvtrins-udgave er problematisk. Over for Ekstra Bladet har VW-ejere bl.a. beskrevet, hvordan gearkassen er gået i stykker efter bare 30.000 kilometer.

Skoda-ejere, der kørte rundt med samme gearkasser, havde lignende problemer. Og i 2013 måtte Volkswagen-koncernen skifte olien i gearkasserne på 1,6 millioner biler af samme grund.

Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også