Dodge prรธver ihรฆrdigt at overbevise deres kunder om, at de skal kรธbe en elbil. Nu er direktรธren sendt ud for at forsvare den nye Charger Daytona.
Den er bรฅde en elbil og en hรธjtaler pรฅ samme tid. Altsรฅ forstรฅet pรฅ den mรฅde, at Dodge Charger Daytona bruger falsk motorlyd.
Og nu siger mรฆrkets nye direktรธr, Matt McAlear, at elbilen faktisk er en bedre muskelbil end fossilbilen.
Det sker i et interview med Motor1.
Det er nemlig ikke en ny elbil, Dodge har skabt, men deres bud pรฅ den bedst mulige โmuskelbilโ, mener direktรธren.
LรS OGSร : Bilist skal betale 62.000 kr. โ Audi kom 452 dage for sent
Charger Daytona Scat Pack har 670 hestekrรฆfter, og sรฅ mener Dodge i รธvrigt, at den skal vรฆre umulig at tune. I hvert fald uden om fabrikken og mรฆrkets egne vรฆrksteder. Lรฆs mere om det her.
Den hurtigste udgave af Charger Daytona vil kunne kรธre fra 0 til 96 km/t (0 til 60 miles i timen, red.) pรฅ 3,3 sekunder og overstรฅ den berรธmte quarter mile pรฅ 11,5 sekunder. Altsรฅ lige indtil der sendes en endnu hurtigere udgave pรฅ gaden. Den, forsikrer McAlear, arbejder Dodge allerede pรฅ.
Det hele er dog ikke elmotorer og falsk motorlyd. For pรฅ platformen STLA Large kan Dodge ogsรฅ bygge biler med forbrรฆndingsmotor. Og selvom Charger aldrig nogensinde igen fรฅr en V8-motor (fra fabrikken, red.), investeres der i udviklingen af den tre-liters rรฆkkesekser, Stellantis-koncernen allerede har liggende.
Motoren med navnet โHurricaneโ fรฅr i Dodge Charger alt mellem 420 og 550 hestekrรฆfter med tiden. Det nye tilnavn til bilen med benzinmotor bliver โsixpackโ.
Lรฆs flere spรฆndende nyheder fra og om bilernes verden lige her!
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ skriv til os: bj@boosted.dk