Annonce:

Disse elbil-ejere er de mest loyale, viser undersøgelse

Generelt er loyaliteten blandt elbil-ejere – og bilejere i det hele taget – faldet markant de seneste år. Men der findes bilister, som stadig holder sig til ét mærke.

Annonce:

Nogle bilejere er mere loyale end andre. Men generelt har loyaliteten blandt bilisterne rykket sig de seneste fire år. I hvert fald over for bilmærkerne.

I 2020 ville 54,8 procent af bilisterne vælge en bil fra det samme bilmærke igen næste gang. Det faldt til 52,6 procent i 2021, før både 2022 og 2023 måtte dele lavpunktet på 50,6 procent.

Loyaliteten er i år steget en smule til 52,5 procent. Men den er stadig ikke på højde med 2020-niveauet.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Det viser en ny undersøgelse fra analysefirmaet S&P Global Mobility.

LÆS OGSÅ: Magnussen får hårdeste straf i Formel 1 – Haas hjælper ikke

Nogle bilmærker har dog langt bedre fat i bilejerne end gennemsnittet. Bedst går det for Tesla. Mærkeloyaliteten lå på 67,8 procent i første halvår af 2024.


Ifølge S&P Global Mobility kan alle Tesla-modeller holde fast i mere end 60 procent af deres ejere, eller i hvert fald sende dem i armene på en ny bil fra mærket. Bedst går det for Model 3, hvor 72,1 procent af ejerne vælger en Model 3 igen.

Det spiller altså knap så stor en rolle for Tesla-ejerne, at mærkets administrerende direktør på mange måder er en kontroversiel figur. Retfærdigvis skal det siges, at S&P Global Mobility også kan spore en tilbagegang i Tesla-ejernes loyalitet. Men det er altså ikke nok til at lave om på mærkets topplacering.

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også