Ferraris administrerende direktør Benedetto Vigna lovet elbiler med et unikt lydspor. For første gang kan vi nu høre, hvad han mener.
Lige nu triller der en forhøjet Ferrari, som ikke er en Purosangue, rundt i nærheden af Ferraris fabrik i Maranello. Desværre får den bil falsk motorlyd.
For selv om Ferrari forsøger at camouflere prototypen, kan de falske rørhaler ikke skjule, at der er tale om en elbil. En elbil Ferrari ventes at præsentere med et uhyggeligt prisskilt allerede næste år.
Mærkets administrerende direktør Benedetto Vigna har allerede lovet elbiler med helt specielle lyde. Faktisk skal der være lyde skabt specifikt til hver model. Det er bare først nu, at vi rigtig kan få en idé om, hvad direktøren mener.
Det første bud på en ‘unik’ lyd er ikke til at tage fejl af. Ferrari har gjort alt for, at bilen skal lyde som en V8’er. Også selvom der ikke er skyggen af forbrænding i bilen.
LÆS OGSÅ: Jeremy Clarkson afviser tidligere Top Gear-værts løgn
Omvendt kan Ferrari være pænt ligeglade med omverdens holdninger. Kunderne står formentlig allerede i kø til mærkets første elbil nogensinde. Faktisk er Ferrari det bilmærke i hele verden, der tjener absolut mest pr. bil.
Omvendt er folkene på fabrikken i Maranello langt fra at være de første, som sætter lyd til en ellers lydløs biltype.
Maserati gør præcis det samme med GranTurismo Folgore, og hos søstermærket Dodge mener man ikke bare, at elbilen er et bedre bud på en muskelbil end noget andet. Bilen, Charger Daytona, prøver uden at skjule det at lyde som forgængeren med 6,2-liters V8-motor.
Selv den lille Abarth 500e, som er baseret på den elektriske Fiat af samme navn, prøver at få elbiler til at lyde som noget, de ikke er.
Om Ferrari har ramt rigtigt med hensyn til den kunstige motorlyd, kan du selv bedømme ved at afspille klippet herunder. Del dine tanker med os i kommentarfeltet til denne artikel på Facebook.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!