Kennet Ekberg burde have Volvos ord for, at han har købt en bil, der er ‘som ny’. Det har han betalt for. Men lakken falder flere steder af.
Kennet Ekberg burde egentlig køre rundt i en Volvo V60, der er ‘som ny’. Sådan købte han den i hvert fald for fire år siden med Volvos ord for det.
Det skete gennem betalinggarantien “Volvo Select”.
Men nu er bilen begyndt at ruste. Faktisk falder lakken af i større flader.
– Jeg købte en bil, der skulle være i ny stand. Men i sommers lagde jeg mærke til, at lakken skallede af på dørene, en bil der er repareret og omlakeret er ikke ny efter min mening. Jeg henvendte mig så til Volvo, men de nægtede at se på skaden, siger han til Hallandsposten.
LÆS OGSÅ: Færdselsstyrelsen lyver, siger dansk dæk-direktør
Nu viser det sig imidlertid, at bilen har været involveret i mindst ét uheld, hvor den både er blevet repareret og omlakeret. Ingen af delene dog godt nok.
Hos Volvo-forhandleren Rejmes er man hverken meget for at fortælle medier eller Kennet Ekberg selv, om hvad der er sket med bilen. I et skriftligt svar henviser firmaet stedet til, at der ikke findes noget centralt skadesregister for biler, og at garantien på bilen udløb i 2022.
Et lille plaster på såret er dog blevet tilbudt. Men Kennet Ekberg ser det mere som en slags salt i såret, der allerede er åbnet. Han er blevet tilbudt 20 procent af regningen til en omlakering.
– Det havde været nok, hvis de undskyldte og tilbød halvdelen af, hvad omlakeringen koster, men den måde, de behandler mig på nu, er jeg ked af.
Boosted har hørt fra flere bilejere, der føler sig dårligt behandlet af både importører og bilforhandlere. For Hans Ole endte det dog lykkeligt, da Boosted gik ind i sagen om hans bare 3 år gamle Volkswagen. Læs mere om det her.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!