Annonce:

Michael Schumachers ‘sidste’ Ferrari skal have ny ejer

Michael Schumacher vandt sidst et Formel 1-løb i 2006. Nu skal hans vigtigste bil fra den sæson på auktion.

Annonce:

Chassis nummer 254 spillede en afgørende rolle, da Michael Schumacher kørte sin sidste sæson for Scuderia Ferrari i Formel 1.

Dengang i 2006 sikrede bilen ham hele seks ud af syv sejre i sæsonen. Men nu er det tid til, at bilen skal videre.

Det skriver RM Sotheby’s, som har bilen til salg, i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Bilen har været ejet af den samme mand siden 2007, og vedkommende købte den direkte af Ferrari-fabrikken i 2007. Formentlig ganske kort efter det sidste løb i 06-sæsonen. Det var i øvrigt i Brasilien.

Dengang havde næsten alle bilerne en 2,4-liters V8-motor. Men Red Bulls junior-hold, der dengang hed Toro Rosso, kørte på dispensation med en ældre V10-motor.

LÆS OGSÅ: Kendt ladeoperatør går konkurs – 700 mister jobbet


Interessant i denne sammenhæng er det, at den lille V8-motor faktisk var Ferraris første V8-motor – i hvert fald i Formel 1-sammenhæng – siden 1964. Bare året forinden, i 2005, havde samtlige hold kørt rundt med 3-liters V10-motor.

Og skulle du have glemt, hvordan den slags lød/lyder, har vi lagt et lille klip længere nede i denne artikel.

Men tilbage til bilen med chassis nummer 248. RM Sotheby’s er tilsyneladende ikke meget for at sige noget om prisen. Eller i hvert fald den forventede pris. Det ligger dog fast, at den sidste chance for at byde på bilen er tirsdag den 19. november. Bilen bliver solgt dagen efter.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

I mellemtiden – helt præcist mellem 8. og 20. november 2024 – vil bilen dog være udstillet og tilgængelig for alle i New York City, oplyser auktionshuset. Ifølge regelsættet fra dengang i 2006 havde bilerne mellem 720 og 800 hestekræfter fordelt på svimlende 19.000 omdrejninger.

Til sammenligning yder en V6-hybrid af en Formel 1-bil i dag omkring 1.100 hestekræfter. Bilerne tager dog ‘kun’ omkring 15.000 omdrejninger. Og de ryger endda i brændstofbegrænseren markant før det tal.

Læs flere spændende nyheder fra og om motorsportens verden lige her!

Responsiv Iframe
Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også