Den tyske tuner har tryllet med den nu ældre 1-serie
Navnet er MH1 400. Men du skal ikke lade dig snyde. Manharts BMW 1 Serie har hele 435 hestekræfter og 644 newtonmeter.
En pæn sjat mere end fabriksbilens 340 hestekræfter og 500 newtonmeter. Faktisk gemmer Manhart-Bimmeren på så mange muskler, at Mercedes har noget at frygte.
Nærmest konkurrent til 1-Serien er i Mercer-terminologi nemlig A-Klassen. Og her kan end ikke topvarianten A45 AMG S følge med Manharts BMW. Ikke på papiret i hvert fald, hvor A45 AMG må ‘nøjes’ med 421 hestekræfter og 500 Nm.
ÅRETS JULEGAVE: SPAR 40% PÅ BILLETTEN TIL AUTO SHOW – KLIK HER!
Any way, tilbage til den tunede Bimmer. Den tre-liters twinturbo-rækkesekser er blevet mere potent, fordi Manhart har læst ny software ind i motorstyrringen og udviklet et nyt udstødningssystem til den lille hatchback.
Men det er ikke det eneste, tuneren kan gøre ved 1 Serien. Spørger du pænt (sætter de rigtige krydser på ordresedlen) leverer Manhart 1 Serien tilbage med ny KW-gevindundervogn og fuldfede 19″ hjul.
Aerodynamikken kan hjælpes på vej ved at vælge en underlæbe og diffuser i kulfiber.
I kabinen er Manhart heller ikke nærige med kulfiberen. Her installerer man i øvrigt et lille display, så du kan holde øje med, hvor mange G-kræfter din MH1 400 trækker. Eller hvor mange af hestekræfterne du bruger.